Obserwatorzy

sobota, 3 listopada 2012

szydełko krok po kroku... początek

Witam.
Jeśli zaczynasz przygodę z szydełkiem... zapraszam.
Na tym blogu podzielę się swoją wiedzą w tym temacie... od razu zaznaczę... expertem nie jestem.... Wiem, że ile dziergających osób tyleż sposobów itd.

Musisz wiedzieć:
Dobór odpowiedniego rozmiaru szydełka zależy od grubości użytych nici lub wełenki, wzoru, oraz od tego jak kto pracuje ;)

Ja dobieram tak:
Muza 20 100g/830m  szydełko 1.0mm do 1.25mm może być nawet cieńsze ;)
Cable 5 50g/330m szydełko 1.5mm
Kordonek Ariadna 100g/525m  szydełko 1.25mm  1.5mm
Perle 5 50g/210m szydełko 1.75mm 2mm
wełenki 100g/300m szydełko 3.5mm 5mm
             100g/417m szydełko 2.1mm 3mm
Dużo również zależy od wzoru...
Pamiętaj
zawsze wykonaj mała próbkę :)

Zaczynamy od nauki trzymania szydełka w dłoni... jak? jak komu wygodnie.... ważne żeby trzymać je pewnie, ale nie za sztywno ;)
Druga dłoń to "podajnik" nici... ważne jest aby nić była napięta, ale przesuwała się delikatnie po palcu :)

Pierwsze zadanie do wykonania:
podstawowy ścieg - łańcuszek


Jeśli stwierdzisz "umiem to" zapraszam na kolejną lekcję.
Aurelia :-]

2 komentarze:

  1. Fajne te Twoje filmiki. Jak ktoś mnie będzie męczył, że chce się nauczyć robić na szydełku to go zaraz odsyłam do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny blog:) do tej pory umiałam tylko łańcuszek, teraz zabieram się za naukę:)

    OdpowiedzUsuń